Search
Now showing items 1-6 of 6
Internal Structure of the Work–Family Conflict Questionnaire (WFCQ) in Teacher Teleworking
(MDPI, 2023)
The interference between family and work roles has led to the development of scales for their measurement. However, instrumental studies of work–family conflict have not been conducted in the context of teacher teleworking ...
Acceso abierto
El Papel Mediador de la Desconexión Moral en la Relación de la Agresividad y el Ciberbullying en Escolares
(Hipatia Press, 2023)
Varios estudios han investigado la relación entre la satisfacción de los estudiantes y el entorno cultural. El presente estudio se centra en la satisfacción de los estudiantes internacionales con el entorno cultural del ...
Acceso abierto
Zarit Caregiver Burden Interview: Psychometric Properties in Family Caregivers of People with Intellectual Disabilities
(MDPI, 2023)
Caregivers of people with intellectual disabilities may feel overburdened in their work and experience negative psychological consequences. The purpose of this instrumental study was to determine the evidence of internal ...
Acceso abierto
Adaptación psicométrica de la Escala de Acción Planificada de Dedicación al estudio: de la versión retrospectiva a la prospectiva
(RACC, 2023)
La Escala de Acción Planificada de Dedicación al Estudio (EAPDE) es un instrumento que mide la determinación a planificar el estudio en universitarios, en versión retrospectiva. Por ello, el objetivo de esta investigación ...
Acceso abierto
Estructura Interna de la Batería Sociocognitiva de Autoeficacia Vocacional
(Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación – e Avaliação Psicológica, 2023)
El objetivo del estudio es analizar las características psicométricas y estructura interna de la batería sociocognitiva de autoeficacia vocacional para estudiantes de Psicología, que solo posee una evidencia de validez ...
Acceso abierto
Analysis and Validity Evidence of the Digital Competence Questionnaire for Peruvian Teachers
(IEEE, 2023)
Non-experimental instrumental study whose objective was to analyze digital competences in a sample of Peruvian teachers and to show evidence of validity of the self-report questionnaire used. The Digital Competence ...
Acceso restringido